neljapäev, 24. veebruar 2011

Minu esimesed isetehtud nöörpäitsed

Mida ikka siin külmaga ja pimedatel talveõhtutel teha? Olen ammu mõtelnud, et peaksin tegema, kuna neid läheb ikka tarvis. Mul ühed suured poe omad on, aga need on liiga suured Teebale näiteks. Ostsingi siis 10m laevanduse nailonnööri (mis maksis 1,92). Võtsin ette selle sama õpetuse, mis siin vasakus tulbas välja on pandud ja hakkasin pusima... 45 mintsa läks, et enam-vähem päitsetesugune asjandus valmis teha. Oli küll pime juba õues, aga uudishimu oli liiga suur ja läksin ikka õue proovima hobuste peal. Noh, Teebale muidugi väiksed. Proovisin Atile. Talle nagu oleks sobinud, aga midagi nagu ikka häiris. Tulin tuppa tagasi ja harutasin kogu kupatuse lahti ning alustasin otsast peale. Esimene kord jäi mul 40 cm üks nööriots pikem lõpetades. Kui ma seda lahti harutasin, avastasin, et vasaku kõrva juures olev sidumis aas on täpselt nööri keskpunkt. Seega seekord panin nööri pooleks ja tegin sinna selle aasa ära ning sõlmimist alustasin sellest aasast ülespoole. Lõpetades olid mõlemad nööriotsad ühepikkused :D Seekord kulus tegemiseks mingi 30 mintsa. Järgmisel hommikul läksin proovima ja... üllatus, üllatus.. nüüd läksid päitsed pähe ka Teebale, kuigi tegin samade mõõtude järgi (M). Ahjaa kokku kulus nööri u. 6 meetrit. Soovituseks niipalju, et kui on tarvis rohkem päitseid teha, siis tasuks osta 20 meetrine pundar, sest 10 meetrist jäi järele ainult varsasuurus. Aga arvan, et 20 meetrist peaks saama eestlaste suurusi 3 komplekti.
Lõpetuseks sulatasin viimased nööriotsad omavahel kokku, et need ei hargneks ja lihtsam on kasutada kui need on koos, mitte eraldi.


Pärast nöörpäitsete proovi on nüüd Ati kogu aeg ilma päitseteta nagu Teebagi.
Kumbki hobune pole nöörpäitsetega ilma järelvalveta.

Lisan siia juurde ka lingi nöörpäitsete kasutamisest eesti keeles http://polliloomaaed.blogspot.com/2009/07/anna-suhe-noor-paitsetega-kellegi.html Väga õpetlik tekst.

4 kommentaari:

Evelyna ütles ...

Lahe - ma ka võtan aina hoogu - nöör on küll juba olemas, aga ... :)

Urve ütles ...

Nöörpäitsed on väga asjalikud ... mina tegin omale (loe - oma hobustele) ka ja kasutan neid päris aktiivselt. Teha lihtne, vajab vaid kättevõtmist :)

Evelyna ütles ...

...tutvusin "polliloomaaed" blogiga - rubriik "Madeira õpetab" on huvitav. Kes huvi tunneb ja mahti leiab, vaatab ise järgi ;)

Valeria ütles ...

Ma tahtsin seda Polli loomaaia lehe lahti teha ,kus see õpetus on ,aga keelatud on ,sul on blogi kinnine .