reede, 1. august 2008

Esimene õppetund

No nii nüüd on minul ka net olemas ja tahaksin tüdrukud teile tutvustada oma sõpra AKTIVA-t. On teine igavesti tubli ja tragi ning laseb kõik võimalikku ja võimatut endaga teha, kuid on endale paha haukamise kombe külge õppinud ja ta mitte ei nakitse vaid võtab tõsise hobuse lõua täie, kui nii öelda võib...
Eile saime ka esimese õppetunni, nimelt nägi suksu meie lihaveise karja ning enam ei olnud tal asja ei leivapalukesest, heast sõnast ega perenaisest, tema nägi ju "omasuguseid", võttis saba selga ja pani plagama. Pikka meelituse ja tagaajamise peale saime suksu boksi ja ajasime veisekarja teise kopli, kuid ärevus jääb.
Saan aru küll et sõbral on üksinda igav, kuid veise karja ka ei julge teda lasta on igasuguseid hirmulugusid vestetud, nii et hakkame Akti-le ( nii teda kutsuvad lapsed) sõpra otsima.

5 kommentaari:

Liina ütles ...

Haukamise????? Sa mõtled (ma sügavalt loodan) et ikka hammustamise.. haukamine hmm on oopis üks teine ja tegelt vist tõsine probleem (vaata künahaukamise alt/kohta)

Kristi ütles ...

Mina võin pakkuda mõne lamba. Nemad üldiselt haukavad muru ja mõnel juhul lasevad ennast hobusel näkitseda ning hobuse sõbrana on täiesti talutavad. Muidugi on neil komme aiast läbi vingerdada- eriti siis, kui koera näevad. noh ja lilli söövad nad ka...

Aili ütles ...

ok, ok tegelikult ta jah hammustab, kuid ma ei tulnud selle pealegi, "hobutermiloogias" tähendab see midagi muud.Ma ju nii värske hobusekasvataja. Ma loodan, et selle eksimuse saan andeks.
Kuulge tibid aidake algajat, kuidas hobusega trenni alustada-jooksutada, kordetada?????????
Ta mul ju nii üksik, laste poolt on ta nii ära kammitud ja silutud, tahaks talle midagi lõbusamat ka pakkud. Üritame küll koos joosta ja muid trikke, kuid kuidas oleks õige alustada????

madis ütles ...

targemad kunagi soovitasid hammusta vastu vöi proovi pipraga.vai mõne muu ebamaitsva asjaga,st möruda võimuidu krehvtisega.vast et nii ongi.täpselt ei tea.hammustamise kohta Usina käest kuulsin ja see 10 hobusepliks soovitas kah. ei ole minu isiklik loba.

Regly ütles ...

Hei, Madise soovitusi ma küll ei järgiks, sest hobused mängivad omavahel hammustades ja ku isa teda vastu hammustad/temaga midagi taolist teed, siis ta arvabki et ongi lõbus mäng. Kõige parem viis on kas ignoreerida(et ta mõistaks, et sa ei mängi temaga) või teed kätega endast eemale aiajavat liigutust ja kurja häält.
- usu see võib probleemiks kujuneda, kui neid piire juba varakult paika ei panda.

Teine probeem on see, et sinu hobune on üksik. Sain õigesti aru ma loodan? Ja kõige parem oleks, kui sa talle kaaslase muretseksid teise hobuse näol. Sest olen kuulnud imejutte sellest, kuidas tulevikus üksikud hobused enam ei seltsi teistega ja muutuvad nende vastu äärmiselt agresiivseteks. Pealegi, mis hobuse elu see selline on ilma sõpradeta! Ja kusjuures see haukamine(õhu neelamine) võib neil ka igavusest st. kaaslaste puudumisest tekkida. Niiet see on päris tõsine probleem.

Ja treeninguga ei tasu kohe kiirustama hakata. Piisab sellest, kui ta sind, kui inimest austab ja sinuga nööriotsas kõikjale kaasa on nõus tulema. Suunamuutused ja peatused kaasaarvatud. Aga nii lihtne, kui see praegu ka mõelda ei ole, siis hobusele ennast kehtestada ei ole just kõige lihtsam.
Edu!
Regly